Aku Dan Cuti Raya

Hati aku begitu gembira apabila majikan aku memberi cuti 4 hari sempena Hari Raya Aidilfitri yang akan datang.. Jarang jarang sekali karier seperti aku mendapat cuti lebih lebih lagi bila time cuti sekolah, hari raya etc..

Aku menelefon Mama aku, saja bertanya apakah program Hari Raya tahun ni. Kedua anaknya tiada di sisi. Kakak aku beraya di Kelantan pada hari raya pertama dan aku pula bekerja. Hehe saje saje je nak dengar respond darinya.

“Takpelah.. Kalau boi dapat cuti bestlah..Mama dan Abah pasti sunyi hero bujangnya tak de”, tiba tiba senyap..

Aku tahu Mama sebak tidak dapat menahan sedih dalam hatinya. Aku pun cepat cepat cakap aku dapat cuti raya tahun ni. Terus nada suara Mama berubah. Ceria dan gembira. Mungkin aku pulang beraya dengan kereta baru aku? hehe

Salam ramadhan!

7 Responses to “Aku Dan Cuti Raya”

  1. me pun turut sebak…=(
    tersentuh..

    congrat la dpt balik beraya..=)

  2. syok le kau dengan kereta baru. jangan drive laju sangat bahaya, ingat keluarga dikampung, balik dengan gembira bukan dengan duka.

  3. Hati ibu mana tidak tersentoh, anak kesayangan akan pulang berhari raya.

  4. Hati ibu mana tidak tersentoh, anak kesayangan akan pulang berhari raya. Drive carefully.

  5. uiks….moi pun lom mohon cuti..ekau dah dpt cuti dah..sabau jo lah…hehehe..paperpun enjoy with ur ramadhan n raya nanti..

  6. haha… drive keta proton saga baru elok2… huhu… raya jangan lupa kasi angpau kat aku coz ko dah kerja… hehe

  7. Jangan lupa kasi duit raya dekat parent kau huhuhu

Leave a Reply

