Aku Dan Sejarah

Setiap orang ada sejarah dalam kehidupan. Ada yang baik, buruk, sedih , gembira .. Semua itu semestinya memberi impak pengajaran atau jadikan itu sebagai personali si badan.

Adakalanya sejarah itu tidak perlu dibongkarkan kerana sejarah itu mungkin memberi kesan pada orang lain. Kata sahabat ‘sejarah itu sejarah’.. Usah dikenang kembali..

Aku harap sejarah itu benar benar tinggal sejarah. Benar memberi impak kepada aku..

8 Responses to “Aku Dan Sejarah”

  1. salam..semoga kita belajar dari sejarah….

  2. kita sekarang ni kesan dari sejarah

  3. totally agree dear🙂

  4. saya tak setuju. saya akan melihat kembali sejarah untuk menjadi pedoman pd masa depan supaya yg baik boleh diteruskan dan yg tidak baik dijadikan sempadan.

    tapi adakalanya, sejarah yg dikisahkan kembali itu dr mulut si celaka dan boleh pula pertikaikan kebenarannya bukanlah sejarah. sepertimana tun sri lanang berdarah mamak memenangkan cerita permaisuri tun senaja (berdarah mamak) juga. Itu bagi saya ialah cerita rekaan yang berniat jahat supaya hubungan cinta yg terbina kukuh menjadi rapuh berderai. Jika berjaya meruntuhkan, maka gembiralah sang penglipurASH itu.

    wallahualam.

  5. lain mcm jer bunyi..hehehehe..

  6. betul tu thafiexq..
    dah byk sejarah yg ak tmpuh..
    ak byk blajar dri ctu..
    moga2 tuhan kuatkn driku ini..=) u too ok..

  7. Fasal tak mahu ikut sejarah le politik kita sudah harubiru hahaha

  8. Siapa itu Chinta. Lain benar bunyinye….

Leave a Reply

