Aku Dan Air Kencing Setan

Aku terpaku di pintu melihat ragam anak anak muda berebut rebut merasa dan mengenalpasti “air kencing setan” sebagai tiket pembelajaran. Muka mereka merah dan mulut berbau tatkala menikmati juadah kencing itu.

YAM SENG!” ,kata mereka dengan nada yang girang! sambil minum.

Sahabat aku  menepuk aku dari belakang sambil berkata

“Ko ni konservertiflah! Orang kampung!”

Aku senyap dan senyum sahaja. Aku hairan orang melayu yang beragama Islam sudah lupa jalan Allah. Bukan mereka tidak tahu hukum menenguk “Air kencing Setan” itu.

Biarlah.

12 Responses to “Aku Dan Air Kencing Setan”

  1. ko tak mati pun tak minom aer kencing setan tu kaN?
    so, pedulikan mereka nak teguk menatang tuh!

  2. aku harap kau jangan dekati air kencing tu ada banyak lagi air yang sedap bolih diminum itu le namenya tak sedar diri datang pun dari kampung

  3. Alhmdulillah,jadilah anak yang soleh.setitis air setan itu masuk kedlm mulut,40 hari semua amalnnya tak diterima.

  4. harap dijauhkan bro..kat opis aku ni pon sama..budak2 melayu..hanyut

  5. kalau ada kawan yg macam tu nasihat kan mareka kalau tak berapa nak jalan dengan nasihat elok jauhkan diri je.. takut2 nanti banyak sangat syaitan yg ganggu dan hasut..

  6. aku harap kau akan jauhkan diri dari air setan tu minumlah air lebih sedap lagi syabash kau dapat hindari diri kau dari air setan tu tak sedap pun saje nak action saje

  7. mungkin sebab ada gambo harimao jerr tewww..

  8. jauhkan diri anda dr benda larangan itu….
    ingattttttttttttt….
    (“,)

  9. Puak-puak minum air kencing setan ni, di malaysia atau Tokyo?Salam, saya baru masuk ke blog ini.

  10. nani doakan awak sentiasa jauh dari benda tu. nani ade kwn yg minom, and diorg kate mcm ni ‘la, dh tuhan tak terima, tak payahlah solat’..langsung tak peduli, malah dah sesat jauh. jaga diri, ye awak?

  11. aku hrp ko jauhkan diri dr sume 2..aku syg kwn2 aku…kuatkan iman..

  12. salam…geram sungguh…they r stup*d, melabel org konservatif, org kampung..kalau tidak paham makna terminology tersebut, jgn la sedap rasa nak label org kerna tak minum arak….bila dia org dah mabuk…tertiarap kat tepi jalan yg lebih hina dari sampah…then baru tau sapa yg konservatif, sapa yg lagi bermaruah.

    Salute bro..be strong dan kuat kan Iman to be surrounded dgn manusia sebegini…org yg bijak itu tahu menilai baik buruk..sekali terjebak..hancur hidup

Leave a Reply

