Aku Dan PraMatang

Fikiran aku bercelaru dan “ting tong” dengan cabaran yang menduga. Setiap  hari aku cuba untuk tanamkan isi positif dalam diri supaya sentiasa ceria. Beginikah gaya hidup seorang AWAN?

Sahabat aku bertanya, adakah hayat umur itu mencerminkan kematangan seseorang? Aku menjawab tidak.

Umur bukannya persoalan. Hanya membezakanya umur itu adalah pengalaman sahaja. Kalau pengalaman itu membina maka matanglah seseorang itu.

Ya, umur itu hanya sekadar digit meningkat.Takut tua? Mestilah kan.. hehe Aku begitu terkilan dengan sikap sahabat aku yang sanggup menjadi batu api dalam persahabatan. Menjadi dalang dalam segalanya.

Aku menunduk rasa hormat padanya kerana umurnya. Tapi kasihan.. Umurnya tidak padan dengan sikapnya. Aku harap dia berubah. Hentikan segala perbuatan yang keji itu kerana dia kini menjadi buah mulut perbualan.

9 Responses to “Aku Dan PraMatang”

  1. keji nya kawan kau itu!!

    (tetiba emo tak taw pasai apa pun sebenaqnya..haha)

  2. thafiex hidup ini penuh cabaran bukan semua cita2 kita akan dimakbulkan Tuhan. Tapi kita mesti usaha. Cita2 mesti dicapai jua . I harap u terus berusaha

  3. perangai manusia ni macam tu le thaufiex kita kena sabar manusia ni lagi teruk dari haiwan

  4. bila kau nak terbang di awan nanti kau akan dapat awek yang lawa2 le syok nya kau

  5. Aku ingat sekarang ni pun kau dah ada teman istimewa kut tahniah

  6. toksah layan la org cenggitu, layan blog NJ lagi best,ada hadiah lak tu!! :p

  7. thafiex kau dah sihat ke sekarang jangan lupa makan ubat jangan dibiar batuk kau nanti melarat pula pi le ambil ubat kat kelinik kerajaan free ubat same saje

  8. taufeeQ..biasala..adat dunia..tikam belakang itu jadik lumrah persahabatan yg x jujur..aku pun penah kena..abaikan mereka..yg penting, ko tak camtu..

  9. sabar taufiq hadapi cabaran hidup ini manusia bukan serupa banyak bersabar ye

Leave a Reply

