Aku Dan Kesunyian

Pernahkah anda berada di situasi bagaimana anda  kaku di katil sendri tanpa boleh melakukan pergerakan badan. Setiap pergerakan yang digerakan sendi dan otot bagaikan badan rasa dihiris pisau. Kepala aku bagaikan tong drum yang diketuk ketuk dan penglihatan mata aku hanya diterangi cahaya yang amat terang sehingga aku meloya.

Katil aku dibasahi peluh dan rambut rambut aku basah sekali gus membuatkan aku rasa rimas. Aku mencapai telefon bimbit di bawah tilam dengan menggunakan segala kekuatan yang ada. Peritnya aku apabila mengalami migrain. Tapi kali ini antara paling teruk.

Konsep aku mudah. Tidak mahu menyusahkan sesiapa. Aku tahu ada orang terdekat berada di bilik sebelah tapi aku tiada cukup kekuatan untuk menganggu tidur mereka. Sebelum tidur aku sudah merasakan sesuatu yang tidak kena kerana leher aku macam rasa sesuatu yang tidak kena. Kebas.

Sambung. Aku hantar sms kepada dia. Tiada jawapan. Aku rasa baik aku hanya tidak layan perasaan sebegini. Lagi aku layan lagilah sengsara. 2 jam berperasaan sakit dengan denyutan dan perasaan hanya mahu putus asa aku ada kekuatan untuk bangun di awal pagi untuk menelan ubat. Aku hantar lagi sms. Tiada lagi jawapan.

Ya Allah. Permudahkanlah segala beban kesakitan aku. Aku teringat pada keadaan MAK.

Aku mengambil wuduk. Kentalkan semangat untuk beribadat. Aku cuba bersolat secara biasa. “Allahuakbar…” Aku jatuh terduduk. Theres is the moment aku merasakan ini serius.

Aku menefon sahabat. Teresak tagisan aku. Pagi ini aku harus aku ke klinik.Ini bukan sakit biasa lagi. Batuk aku pun salah satu penyumbang migrain.

9 pagi. Semalaman tiada daya untuk bergerak. Hanya doa sahaja aku mampu.

Sepupu aku tiba.. Memapah aku ke klinik..

Dugaan oh dugaan..

*Lepas nie aku hanya mahu pendam segalanya

7 Responses to “Aku Dan Kesunyian”

  1. kalau penyakit dia masih tak kebas elok buat pemeriksaan di hospital.. kena kenal pasti apa masaalah sebenar…. semuga dia cepat sembuh… dan banyak2 bersabar.. ujian Allah datang dengan pelbagai cara..

  2. migrain mmg menyakitkan..walaupun aku xpernah kene, aku tau dari sahabat2 dan family terdekat aje..

    aku rasa konsep ko salah..”Tidak mahu menyusahkan sesiapa”.. mmg betol, kite xnak menyusahkan org, tp kene tgk keadaan juga la bro..klu dah memudaratkan kesihatan kite, kite terpaksa jugak mintak tlg ngn org, samada bende tu ‘menyusahkan’ ataupon tidak..gitu gini ko terpaksa gak call sahabat, call cousin utk bantu ko.. pecayalah, dari segi ‘membantu org dlm keadaan tidak sihat’, org akan ikhlas bantu kite wlupon kite anggap menyusahkan..

    smoga ko sihat.. amin..

  3. elakkan minuman berkafein dan juga coklat termsuklah milo pun dilarang. Ini nasihat dari dr akak sebab akak pun migrain teruk. Take care dik!

  4. oh.. kesian.. elakkan minum berkafein ya

  5. taufeeQ..
    ko x sehat ke?
    jgnLa piki menyusahkn org len or x, cyg..
    ko kena piki kesihatan ko jgk..
    da jadi cmni, efeknye kat ko..
    skrg ko da saket..
    ko kena jaga kesehatan ko bebaek..
    xnak dgar ‘xnk susahkan org len’..
    kesihatan itu penting..
    byk kan rest ye..
    semoga ko sehat cepat..amiN..

  6. hai..semekom..amcam kesihatan awk?sdh baik ker?hope cepat sembuh n jgn lupa makan ubat.

  7. ♠ semoga cepat sembuh….

    ♥Yanie Putrajaya♥
    *********************************

Leave a Reply

