Aku Dan Hujan

Aku terperangkap di sisi jalan. Sejuk pulak ya. Aku bertshirt biru terang berseluar jeans lusuh. Melihat kereta lalu lalang di kiri kanan aku. Tiada punya risau akan tangisan alam bercucuran membasahi bandar Shah Alam pada petang yang sunyi ini. Semua penunggang motosikal hanya melihat motornya dibasuh hujan.. (hehe.. elok jugak.. moto aku kinda needed that! hehe).
Biasalah, pemandu kereta boleh bermegah kerana mereka tidak perlu nak basah. Melihat mangsa seperti aku lalu memberi senyuman sinis kepada aku. Ya, aku bersyukur di atas apa yang aku ada. Begitulah stereotype seorang pemandu kereta. Menganggap penunggag motosikal sebagai insan yang tak cukup sifat. boleh begitu?! haha
Semakin lebat pula hujan ini. Melihat mangsa senasib aku sedang termenung. Aku pula sedang “POSE” hensem. Aku baru potong rambut. Terasa ringan pula kepala aku. Pendek dan kemas. Sudah hampir 2 bulan aku tidak memotongnya. hehe
Hujan rahmat kot. Aku menanti. .. dan terus menanti..
“Bangau oh bangau.. kenapa panggil hujan.. (sambung ya nyanyian ini.. hehe)”

One Response to “Aku Dan Hujan”

  1. yea..yea..yea..ujan adalah disebabkan ada orang perasan kat celah2 shah alam ni.. =p~~

    hey orang besar, this is my link mizlyy.blogspot.com

Leave a Reply

