Aku Dan “Budak Ajaib”

akumimpi

I


Pagi

Aku bangun pagi seawal 5.00. Tidur tidur ayam. Terdengar pula tangisan Tsara Adriana mencari mamanya.
Aku ke depan memeluk Tsara memujuk sambil papa bersiap untuk pergi kerja.

<Aku> Tsara.. Mama gi work..
<Tsara Adriana> Mama.. Work..
<Aku> Petang nanti.. Uncle, mama dan papa bawak Tsara g Giant ye..
<Tsara Adriana> Giant.. Yey! nak “Tom Tom Bak”

Aku pun membuka TV. Bukalah siaran Astro Ceria. Tak berkelip mata Tsara melihat rancangan fav. dia.

II

Tengah Hari

Apa rancangan aku pada hari ini.. Pusing sana sini aku mencari sesuatu untuk dibuat. Haa! Aku kemas bilik lah!
Aku memunggah kesemua baju di ruang tamu. Mengambil masa 3 jam untuk melipat OK! haha

Seterusnya aku kemas bilik. Masa peruntuk 2 jam!

Wah! Kemas dan tersusun betul bilik aku! Hehe

III

Petang.

Kakak aku mengusap kepala aku sambil menyanyikan lagu.. “Budak Ajaib..”

Hahaha (Perli aku kemas bilik) haha

p/s gambar bilik akan aku update.. hehe

4 Responses to “Aku Dan “Budak Ajaib””

  1. oh ingatkan sapa la budak ajaib tu..heh..heh..heh

  2. dh mula keje nanti sure xde kesempatan nk layan tsara selalu

  3. laaa..ingtkan budak ajaib mana lerrr..tapi ajaib gak tu..tetiba ko jadi rajin yer..memang ajaib..yer ker ko kemas??hehehe

  4. ajaib nampak budak yang tengah tidur tuh..

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: