Aku Dan Kera

kera

Aku benci pada orang yang cakap besar.

Pengalaman ini terjadi apabila aku berada di Auditorium XXX untuk menghadiri Interview.
Di belakang aku adalah seorang mamat ni. Katanya pernah berkhidmat dengan XXX beberapa tahun dahulu tetapi
dia meletakkan  jawatan di atas sebab yang tertentu.

Baguslah kalau dia pernah melalui pengalaman berkhidmat di XXX. Ok fine, mulutnya tanpa berhenti menceritakan
pengalamannya. kalau setakat nak cerita untuk jadikan pedoman kepada candidate lain its oklah kan. Tapi dia
macam sindir sindir kepada candidate yang lain. Dia judge dengan cara pemakaian dan looks sahaja.

Bukannya engkau tu hansome sangat. Muka KERA lagi comel dari engkau ok. Marah ni. Aku tak puas hati fasal
dia ada mengata kat rakan sebelah aku. Dia ingat aku ni tak pasang telinga ke. Boleh dia kata, “Ko cube tgk mamat
depan kita.. Aku rasa dia mesti tak lepas next round pasal telinga capang.. hahahah”.(Gelak besar dengan kawan kawan dia). BODOH!!

Dalam hati apalah dia mengata tentang aku yang berada betul betul di hadapan dia. Kalau ikutkan mahu sahaja aku belasah dia.
Tapi aku hanya bersabar.. Menyimpan karma baik.. hehe

Berdesing telinga aku mendengar kata kata sindiran dan cacian dia. kalau perlahan bisik bisik tak apa la kan.
Ni nak bagi satu Malaysia dengar. FxxK u! Arghh..

This is the best part.

Untuk call out ke final stage aku ketemukan dengan KERA ni lagi. Dia gagal ke pusingan akhir. Aku dalam hati
gelak besar. Baru padan dengan muka engkau. Eh! Kenapa engkau tidak menggunakan segala pengalaman engkau
masa stage ketiga tadi PLUS engkau kan SEMPURNA. Engkau patut layak ke pusingan akhir bukan since engkau kan pernah berkhidmat dengan XXX!

Aku bersama rakan memandang sinis padanya. Dia senyap terus keluar. Hahaha.

Jadi, tidak perlu berkelakuan sedemikian kerana setiap kutukan yang engkau campak pada orang, pasti akan kembali balik kepadanya.
Still, aku doakan supaya dia sedar. No need to act like ur so great.Ur just make a fool of urself.

Bye!

p/s aku tarik kata aku panggil dia KERA. Dosa

4 Responses to “Aku Dan Kera”

  1. telinga capang pun nak kutuk? sudah lebey tu…….

    .

  2. eh tinger u capang ke? ehek2 capang2 pun me like…emm…. :p wek!

  3. kuang ajaq nyaaa mulut dia!!!!

    tu lah,allah bayar cash je.
    kan dia dah x dpt masuk final stage tu
    padan muka!

  4. Biarkan dia syok sendiri hehehe

Leave a Reply

