Aku Dan Komuter

Bila kita menggunakan public transportation jangan beranganlah kalau nak berlagak macam bawa kenderaan sendiri. Kita kena berebut sesama manusia untuk masuk dalam macam ayam nak masuk reban. Time tu lah manusia tak jadi manusia. Berebut rebut sehingga lupa mana konsep “Sila Beratur” dan “Sila Beri Laluan Pada Penumpang Keluar”. Bull shit all that!

Aku boleh dikatakan pengguna public transportation yang setia. hehe dah lali dengan sikap manusia yang bukan jadi manusia bila jadi pengguna public transportation. Accept for me! hahah

Aku selalu terkena bila aku dapat duduk, jiran aku pendatang asing. Ok fine. Lepas tu, yang bestnya bau badan diowak macam %*$#”!!!!!!  Garu telinga pastu bau. EEEEE KEjiiiii!! NAk termuntah aku! Boleh Longlai OK! Bukan setakat tu sahaja, bila cakap telefon bimbit macam dunia ni dia punya. Malu aku semua orang pandang pandang. Jatuh saham.

Kalau rasa boring.. Mereka akan pasangkan hiburan ok! Pasang lagu hindustan yang HITS dari INDIA. Lagu yang TOP TOP belaka! Pasang volume penuh. Satu Komuter dapat dengar lagu Hits!

Terasa nak joget plak aku time tu. Kepala otak aku di BRAIN WASHED dengan lagu lagu ini, sehingga bila dah sampai destinasi aku leh nyanyi nyanyi ” DIL TU PAGAL HEY”.. hahaha Kawan aku cakap aku ini gila.

As a conclusion, tolong mandi berus badan bagi bersih dan wangi, korek telinga, pakai deodorant, sembur perfium, pakai proper skit. Kalau nak hiburan, bawak sendiri earphone dengar sorang sorang lagu HITS yang korang minat.

Terima Kasih

5 Responses to “Aku Dan Komuter”

  1. heh..heh..heh.. pernah alami masa guna komuter dulu…

  2. Yea….they jerks!!~~ berbau..really they are…some kind of xmandi!~ bwekkk….sowi to those person who terasa…ngee~~

  3. br smlm alami benda yg sama time tgu bas nk blk keje..pening dowh bau dorg..eeeiiii

  4. saya sokong! u cuba la naik tren kul 8.20am dari bandar tasik selatan tok hari bekerja. pervert pun ade🙂

  5. thegossiplounge Says:

    Aku dah lama gila x naik komuter.

Leave a Reply

