Aku Dan Marah II

BACA [MARAH]

Aku memang cukup pantang kalau sesiapa sahaja menaikkan suara, menunjukkan mimik muka sengal pada aku tanpa sebarang sebab, atau terkumat kamit memaki aku depan depan. Arghh Especially ketika di kedai makan atau di pasaraya ketika dilayan oleh juru jual atau manusia sewaktu denganya.

Kejadian pertama.

Aku di kedai mamak untuk membeli sarapan pagi. Aku minta order dia boleh buat tak tahu. 2-3 aku approach dia buat muka ketat. Aku ni jenis yang cepat berangin. Cepat sangat ok! Apa lagi aku pun tinggikan suara. Pastu si mamak ni tiba tiba nak marah aku. Kata dia tahu. Susah sangat ke kalau dia cakap hanya sekadar “ok”? Bodoh kan dia. Sial!

Kejadian kedua.

Di Sungai Petani, Tesco. Aku membeli Birthday Kad untuk sepupu aku Dhamira Shafiqa 14 tahun. Aku ditemankan oleh my ex gf ketika itu. Beraya . hehe Masa kat cashier, segala urusan pembayaran sudah langsai si cashier ni terus borak dengan kawan dia kat belakang dia. Eh? Mana plastik aku ni. Ingat kad ni kecik ke. Aku pun tegur lah nak kan plastik. Dia kata .. “Plastik besaq ja ada”. Dalam hati aku beli kad besar la bodoh. Aku demand minta juga plastik besar. Tak nak kalah.

Perlu ke kena hentak hentak segala barang depan dia. Aku paham dia tension fasal tak dapat cuti raya kedua. Jadi jangan nak memuk* dengan aku nak buat muka. Mane policy customer always right. Apa lagi.. Aku maki dia kow kow ja.. Terus report dekat supervisor dekat office.

Kejadian ketiga.

Akan bersambung.

Maaf.. Aku teramat marah..

8 Responses to “Aku Dan Marah II”

  1. uishh betoi mrh ni.
    tp mmg la bengang kan.
    yonna sangat pantang org hentak2 barang 4 no reason.
    mcm bagus sgt je

  2. yonna> tahu takpe… arghh hehe

  3. kejadian kedua=patutla gf lari, hehehe….

  4. karate je mamak tu….🙂

  5. huih, apsal bangang sangat salesgirl skang nih? aku pun banyak sangat citer bab nih. Tapi takleh nak citer, marah nih!!bengong!!

  6. ajar dia ngn ayat ni.

    1. customer is always right.
    2. if customer is wrong, refer to number 1.

    hehe…case solved.

    xoxo

  7. Salam lebaran thafieqx

    Bagi kak su, customer have right but not always right.
    Customer ke… salesgirl ke… cashier ke… mrk juga manusia macam kita. Ada ketika tak de mood, ada ketika rasa kecewa dan letih.

    Sbb tu lah kak su pesan, kawal perasaan marah tu… ingat, kalau kita marah orang, satu masa nanti org marah kita lak. Maafkan saja mrk walaupun mrk tak mintak maaf. Itu lebih baik.

    Kak su penah kena marah customer dalam telepon sampai menangis satu hari. Bukan salah kak su pun… mrk marahkan company tapi kak su yg jadi mangsa. Masa marah tu, macam-macam perasaan jahat timbul. Rasa nak call dia dan maki hamun dia je lepas kak su tak keje situ lagi.

    Tapi bila tukar keje, kak su tak pulak rasa nak buat apa yg penah terlintas di fikiran dulu. Kak su maafkan saja dia… mungkin dia baru gaduh dgn husband dia masa tu… sbb tu angin semacam je. Dan cukuplah api kemarahan tu kak su padamkan disitu saja.

    Kak su fikir… mungkin kak su kena marah sbb dulu pun kak su ada buat salah dan sakitkan hati org. kak su pun manusia biasa je… huhu…

    uih… panjang lak bebel kat sini. Sori ye…

  8. […] Dan Marah III [Maaf] BACA [Aku Dan Marah II […]

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: