Aku Dan Wan

(Credit to Meero)

Aku pulang ke kampung halaman bersama sahabat baik. Kepulangan aku dinanti oleh kedua orang tua di rumah. Sanggup mengambil cuti katanya.

Disambut dengan aku mencium tangan mereka dan pipi sebagai tanda hormat dan sayangnya aku kepada mereka. The best parent that i could have.

Sudah sekian lama aku tidak pulang ke kampung halaman. Ya, tahun ini beraya di sini. Seperti tahun tahun yang lalu aku beraya di rumah nenek di Kota Setar, Kedah. Indah suasana kampung disana. Menghirup udara segar sejuk aman rasanya bebas dari kecelakan kota raya.

Rindu pula dengan telatah nenek yang masih lagi kuat tinggal bersama cucu cucunya. Bangun pagi bersawah mencari rezeki seorang diri tanpa bantuan datuk. Datuk sudah 5 tahun meninggalkan keluarga. Arwah memang pakar mengurut. Ingat lagi aku di urut datuk yang dipanggil wan mengurut buku lali aku. Menangis aku ketika aku. Marah benar wan kepada aku. Aku merajuk. Petang dia belikan aku air kelapa sambil memeluk.. “Sayang cucu wan..” Senyap.. Aku rindu padamu wan.

Aku harap raya tahun ini segala doa dan kesejahteraan kepada keluargaku akan dimakbulkan.

Aku ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA kepada semua yang mengenali diri aku.

Mohom maaf dipinta sekiranya pernah aku menyinggung perasaan kalian.

Berayalah dengan riang ya. Hari hati memandu.

Ingat 3S!

SENYUM, SALAM DAN SABAR!

hehe

5 Responses to “Aku Dan Wan”

  1. kat opis aku ada 5S

    Susun
    Sapu
    Sisih
    Seragam
    ?

    ERKKKKK SATU LAGI AKU TAK INGAT!HEHE

    SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI!!

  2. Salam Tokyo Blue…

    Akak ingin mengambil kesempatan nie utk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri & ingin mohon maaf andai ada salah & silap samada yg akak sedari maupun tidak…

  3. Salam Ramadhan penuh keberkatan
    Salam Syawal yg bakal menjelang
    Andai salah kemaafan dipohonkan
    Moga rahmat Allah terus berkekalan.

    selamat berayee!!!

  4. hohohoho..balik kampunnnggg..ooooo..balik kampung…hati riang…hehehe..selamat hari raya..minta maaf banyak2 andai ada salah dan silap saya pada awak…yoo

  5. slmt hari raya bro..:)

Leave a Reply

