Aku Dan Perasaan V

Benarlah kata naluri pun manusia. Bila terasa jiwa ditimpa musibah jari jemari memohon pertolongan tuhan.

Kamu tidak putus putus meminta rayuan simpati. Aku yang buta menurut kata hati berikan cahaya pertolongan kepada kamu atas dasar persahabatan lama.

Bila kamu sudah bisa bangun sendiri. Sudah punyai kemewahan menumpang, kamu menjentik aku bagai semut di kaki.

Mana kamu ketika aku memerlukan merangkak mencari pertolongan.Bukan mengharap balasan tapi demi persahabatan lama.

Mungkin kamu sudah lupa agaknya. Itulah lumrah manusia. Kini aku tahu kamu manusia jenis apa. Salah aku.

Aku bersendirian berdoa supaya kamu sedar kamu sedang pijak di bumi yang nyata.

Bodohnya aku.

10 Responses to “Aku Dan Perasaan V”

  1. salam… hmmm… biarkan la owang macam tu… nanti dia akan sedar, dia telah kehilangan sahabat yang baik…

    selamat berpuasa dan menunaikan solat terawih dengan jayanya…😀

  2. salam ramadhan …dalam hidup ni adatlah kalau kawan buat kita seperti itu…sikap itulah kita akan tahu yang mana kawan dan sahabat….

  3. tuhan pasti memneri pertolongan pada hamban-NYA yang meminta..

  4. rasa nak berpantun pulak.

    Buah langsat kuning mencelah;
    keduduk tidak berbunga lagi,

  5. sayakan ada?

  6. hye…selamat berpuasa…
    sowi lama x masuk page awk n sya pun lama x update blog,hahahha…malas menguasai diriku😛

    insyallah dgn apa yg kita doakan ia akan termakbul

  7. kadang-kadang manusia mudah lupa…sampai la nanti bila dia jatuh semula barulah teringat semula pada kawan lama….tapi tak pe la…kawan yang baik akan sentiasa mendoakan sahabatnya walaupun dia sendiri terluka🙂

  8. selamat berpuasa bro..

  9. TOKYO BLUE….he he salam Ramadhan wat awak gak…muaaahhxxx [lepas buka puasa baru leh muaaahhxx okey…] (^_^)

  10. Dunia. Begitulah adanya. Manusia memang mudah lupa. Tiba-tiba teringat, entri lama, “Cinta bersyarat….” dan juga artikel ustaz hasrizal, “Cinta Tanpa Syarat”

    Kenapa nak dikaitkan ttg cinta, sedangkan n3 thafiexq ni adalah ttg sahabat yg lupakan kulit? Kerana bagi kak su, hubungan sahabat atau saudara juga adalah satu cabang cinta antara manusia.

Leave a Reply

