Aku dan Perasaan II

I

Kadang kala kita kena bersabar dengan kritikan yang diberikan. Dia cakap itu kritikan membina. Membina? Ia sedikit lagi membuat aku rasa cukup geram. Mahu sahaja melakukan sesuatu di luar dugaan.

II

Kadang kala aku megharapkan sesuatu.. Sesuatu yang mungkin membuatkan aku rasa aku ini di hargai. Setiap pengorbanan yang aku lakukan harap tidak dipersiakan.Aku rasa aku patut senyap sahaja. Tidak mahu kecamuk kepala!

III

Kepada sahabat baik aku. Maaf kerana tidak dapat ikut awak dan awak pulang. Kita di sini ada hal yang sangat penting untuk selesaikan.

5 Responses to “Aku dan Perasaan II”

  1. teguran dan nasihat memang kadang-kadang cam hampeh jer dengar..tapi jgn di pandang dari sudut negatif..sebaliknya pandang dari sudut positif..sebab…kalau kita dah anggap teguran hampeh tu positif..maka hati kiter tak rasa sakit sangat..

  2. Salam.
    I – Kita mengawal apa yang kita rasa. Kalau kita pilih untuk rasa nasihat tu hampeh… maka hampehlah ia. Yang pahit dan sakit tu selalunya baik untuk kita. Biar diri mengawal emosi, jgn emosi mengawal diri.

    II- Give and take, kan? Penting untuk menjaga perhubungan…

    III- Pasti dia faham. Faham-memahami tu penting juga untuk menjaga hubungan.🙂

  3. I – Mulut kita kata terima, tapi tentu pastu banyak kita fikirkan. Geram, rasa tercabar n segalanya. Sabor…kalau tul apa yg dia komen tu membina, kita tentu senang nak membuktikan sebenarnya..kan??

    II -Mmg betul lebih baik berdiam diri. Tapi, takpa..biar rasa tak dihargai sekurang2nya kita dah ada bukti nak depends diri kita bila dorang cuba nak ‘boom’!

    III -Sahabat mmg penting. Tapi, sebagai sahabat, dia tentu kenal siapa diri kita di hatinya kan>>

    ALL D BEST!!

  4. Jgn lupa singgah p blog aku, ada award spesel utk awak!!zassss!!

  5. sabar adalah jalan terbaik bagi meredakan perasaan yang menekan tersebut…

Leave a Reply

