Cinta dan Kesetiaan

Kesetiaan dan Kejujuran

“Cinta dan Kesetiaan – dua sisi dalam satu mata keping yang tidak terpisahkan. Cinta menjadi landasan sebuah Kesetiaan. Di dalam kesetiaan terkandung nilai cinta yang mempersatukan. Sulit membayangkan ada cinta berdiri sendiri tanpa disertai kesetiaan. Demikian pula sulit memahami, ada sebuah kesetiaan tanpa landasan cinta di dalamnya. Cinta tanpa kesetiaan adalah kosong. Dan kesetiaan tanpa didasari cinta adalah kepura-puraan. Dalam kesetiaan ada komitmen melayani tanpa pamrih tulus ikhlas apa adanya berlandaskan welas asih.”

16 Responses to “Cinta dan Kesetiaan”

  1. hmm… cinta dan kesetian???

    seseorang penah menulis untuk akak begini —> jgn tinggalkan org yg kita syg untuk org yg kita suka, kerna org yg kita suka akan tinggalkan kita untuk org yg dia syg. jgn cuba dapatkan apa yg kita syg TAPI sayanglah apa yg kita ada….

    cinta – buat kita BUTA seketika…. cintailah dia seadanya, jgn sepenuhnya…..

    p/s: sekadar pendapat akak jer…..🙂

  2. adei..dlm dilema ke fiq??/cinta itu buta tp akan bertambah celik bila khwin.hehe..hanya org dh khwin phm ni.kuang2x

  3. cinta perlu dibajai jika tidak ia akan mati~

    kenapa curang kini menjadi trend ya?

  4. “Cinta dan Kesetiaan”..

    Tapi kadang2 dalam kesetiaan langsung takda cinta.

  5. hallo dr.cinta.hehe…aku sokong per yg kak sepi katakan. cinta jangan keterlaluan..sebab ia hanya menyakitkan sahaja. tetapi cukuplah diberi 50/50 cinta tu..pas kawen barulah 100%.

  6. uiksss dah jadik doktot cinta la plak…leh nyanyi lagu doktot cinta dari dewi dewi tu hehehehe

  7. Salam TokyoBlue..

    “Cinta & Kesetian” – kalau diberikan pada kekasih memang membazir, rasanya cinta dan kesetian kepada Allah lebih berbaloi…(hari ni hari Jumaat kan)

  8. ini entry emo kah bro?

  9. ahah.. xpe2 bro..
    yonna fhm org emo sebab bercinta ni :p

    *yonna link bro okeh*

  10. wah doktor love….entry cintan cintun plak eek….entry jiwang2…hihih…

    apa pun cinta perlukan kejujuran dan kesetiaan dr 2 bleh pihak… (“,)

  11. falsafaaah tuuu … dik.

  12. wahh balik penang..penang kt mane eh =)
    bro la banje yonna hee

  13. tiru entri ek? :p

  14. Ish….
    Banyak benor falsafah cinta…
    Apapun kak su setuju dgn sepi dan akak.

  15. salam..

    cinta boleh berdiri sendiri tanpa kesetiaan, kesetiaan berdiri tanpa cinta. hm..mmg banyak sekarang nih. banyak…tak terbilang..

  16. Messi Yovita Djonae Says:

    Berbicara tentang cinta sangat luas definisinya.
    Cinta bisa terhadap Tuhan, keluarga, teman, Pasangan (pacar).
    Dengan Cinta bisa membuat kita menjadi pribadi yang dewasa, pribadi yang matang.Hidup kita menjadi semangat karena Cinta.
    Menurut aku Cinta itu tidak buta. Cinta itu Nyata, Sadar.karena kita didewasakan oleh cinta.
    Cinta itu penuh pengorbanan.Cinta adalah suatu Anugrah dari TUHAN.
    Kita bisa Mencintai karena adanya komitmen salah satunya kesetiaan, kejujuran.
    Cinta adalah tanggung Jawab.
    HIduplah Dengan Penu Cinta Kasih. sehingga tidak ada lagi kecurigaan, Kesombongan,dan hal- hal negatif lainnya.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: