Tak Nak Mam Ubat!

Sebak aku melihat Tsara Adriana lemah. Kesian dia. Dia demam gara gara 6 batang gigi sekali gus tumbuh. Kini, ruam ruam mula merah di seluruh badan. Doktor kata itu hanya kesan dari demam yang Tsara alami.

Aku membuat lawak bodoh sekalipun dia hanya tarik 3% senyuman untuk senyum. hehe Tsara ni memang tidak suka makan ubat. Sebut sahaja ubat dia mula panik dan berlari satu rumah untuk menyorok. Aduh.. Comel betul melihat gelagat si comel ni.

Apabila papa dan mama berjaya menangkapnya bermulalah proses memberi ubat. Sayang.. Semua nak Tsara sembuh… Macam macam taktik dari Tsara kekonon untuk mengaburi mata papa dan mama. Buat buat tidur lah.. Tutup mulut rapat rapat.. Mengeraskan diri.. Sembur air liur.. Buat muka seposen meraih simpati.. Aduh… hehe

Ya Allah.. Aku memohon supaya hindari Tsara dari pelbagai penyakit.

Proses memberi ubat.. (Tsara.. makanlah ubat ya..)

(Mama… Tak nak mam ubat..)

(Pasrah.. hehe.. Sembur balik ubat.. Tak nak telan)

(Mulut harus ditutup rapat ya..)

7 Responses to “Tak Nak Mam Ubat!”

  1. aduh..cian tsara…..sayang..sayang kena mam ubat..nanti baru leh dating ngn anak buah aunty… tsara baik kan cyg…

  2. TQ datang. Anak2 aku pun gitu jugak dulu. Apa apa pun aku tunggu blog boikot ko tu !

    Salam

    DatOK ZeQ
    Kelana Jaya, Selangor

  3. thafiexq Says:

    Mizly > cian mmg cian.. tapi ape leh buat.,, waaa

    Datok Zeq> welcome!

  4. meh meh cinta pulak yang bagi ubat kat tsara.musti dia nganga je..xyah dipaksa paksa..keh3

  5. thafiexq Says:

    cinta> datang la umah jenguk si tsara nie.. hehe or bg je saya mam ubat vuley? hehe

  6. alahai…ciannyer dia…tak mau mamam ubat eek….ciannyer…tak mamam ubat, camna nak baik…mamam ubat bebaik eek…

    tingat kat anak menakan kat kampung…macam ni la ragamnya bila nak makan ubat…hihihi…

  7. thafiexq Says:

    kamar hati> cian juga kalo melihat bdk ragam gini kan.. utk kebaikan dia juga,,, waaa

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: