Tag dari Kak Tiny (7 Istimewa Diriku)

“Bile nak jawab tag dari Kak Tiny?”,hehe comment KakTiny di comment aku di entri Piala Seri Iman.

Meh aku jawab.

TAJUK

7.1 7 ISTIMEWA DIRIKU

Aku dilahirkan pada 2 May 1985. Anak lelaki tunggal dalam keluarga kecil kepada pasangan bahagia En.Ghazali Baharum dan Pn. Normah Ahmad. Istimewanya tentang diri aku, berbalik kepada ibubapa aku. Mereka mengongsi tarikh lahir yang sama iaitu 22 February 19xx. Dari situ, aku dapat merasakan diri aku terlalu istimewa kerana aku dapat rasa mereka di lahirkan sama di dunia ini macam made for each other. Betul tak?

Aku istimewa kerana mempunyai ibu bapa yang sempurna.

7.2. 7 TENTANG DIRIKU

1. Nama aku pendek berbanding kakak aku. Nama aku simple sahaja. MOHD TAUFIQ GHAZALI yang bermaksud “Pertolongan, petunjuk” (credit mj.) berbanding kakakku Nur Emilita Nazlina.

2. Seorang yang manja .Biasalah anak bongsu! haha Orang kata, anak bongsu ni merungut sedikit saja semua dapat. Ye ke statement tu? Betul lah kot! hehe tapi aku tidak menggunakan stigma anak bongsu ni sebagai senjata kerana ibu bapa aku sayangi aku dan kakak sama rata.

3. Masih lagi bujang. Mama aku dah risau dah. Its been a while aku membujang. Ada aku pernah bertanya kepada mama.

“Mama, by the time my age reach at 27 and im still single at that point can you carikkan awek for me can ar?”

“Manalah mama tahu taste boi”

“Ala.. Simple je. awek tuh mesti gebu cam mama, baik dan berpesonaliti cool macam mama.. Saya nak anak saya dapat belaian ibu yang sempurna macam mama. Even mama ni Satu dalam sedunia.. hehe ha! lagi satu… Boi nak awek tuh tinggi skit dari boi, voley?. haaha

“Aiyo.. manalah mama nk carik.. ada ada aje lah anak mama ni!”

4. Graduan dari Universiti Awam kat Malaysia . 2000-2003 ( Diploma Pengurusan Maklumat) & 2003-2006 ( Ijazah Sarjana Muda Sc (K) Pengurusan Perpustakaan dan Maklumat.

5. Seorang yang sensitif dan mudah tersentuh. Biasalah anak mama kan. muahaha Kakak pula anak abah. hehe

6. Tinggi aku 5kaki 9 inci (Zirafah).Berat 64kg (Gajah). hehe. Suka makan banyak.

7. Seorang yang romantik.. hehe ye ke? geli! haha

7.3. 7 YANG MENAKUTKAN

1. Takut pada ALLAH SWT.

2. Takut kehilangan orang yang aku sayangi dan dicintai

3.Geli pada ….. Ular, Katak, Belut, tikus, Beruang, Kambing, badak,lipas kecik2 dan Beruk. hehe

4. Takut dengan future sendiri.

5. Takut pada air (laut).

6. Takut kena marah

7. Seram dengan hantu.. muahaha

7.4. 7 LAGU AKU SUKA

1. Wil.i.am – Hearbreaker

2. Kanye West – Flashing Light

3. Faizal Tahir – Aku Punya Kamu

4. Peterpan – Melawan Dunia

5. Aizat AF5 – Hanya Kau Yang Mampu

6. Janet Jackson – Luv

7. Jason Mraz – I’m Yours

7.5. 7 YANG AKU SUKA SEBUT

1. I love u

2. Cinta

3. Tsara! DUNT! hehe

4. Tak baik!

5. Owh kay

6. Takkkk..

7. Yeah rite

7.6. 7 PERKARA YANG AMAT BERNILAI

1. Kehidupan

2. Percintaan

3. Kasih Sayang

4. Persahabatan

4. Akhirat

5. Pengalaman

6. Keluarga

7. Islam

7.7. 7 PERKARA PERTAMA YANG BERLAKU DALAM HIDUP

1. SUNAT! haha

2. Ada anak buah TSARA ADRIANA

3. Cinta

4. Jadi seseorang that tak semua orang tak dijangka

5. Berjauhan dengan keluarga

6. Mempunyai 2 orang best friend

7. Excident

6 Responses to “Tag dari Kak Tiny (7 Istimewa Diriku)”

  1. hey! how are you doing? lama tak chatting ngn u dh ni..

  2. time kasih tolong jawab tag yer..
    alahai anak manja omak rupenyer…
    semoga anak katkiny pun manja kat kaktiny mcm thafiexq…

  3. […] Tag Dari Suzila (Untittle) 18 07 2008 Tag Dari Kak Tiny ( 7 Istimewa Diriku) […]

  4. […] di cemari oleh seekor anak lipas keluar dari pintu ulam. Aku ni dah la seorang pengeli dan penakut [BACA – Tentang Aku] pada makhluk yang crawling […]

  5. wa u ni anak kesayangan le tentu minta semua dapat untung le kau bila kau keje nanti jangan lupa balas budi mereka pula

  6. i harap jangan lupa ibu bapa

Leave a Reply

