Hari Ke Tujuh

Hari ke dua minggu ke dua. Selasa. Aku tiba awal hari ini pukul 715pagi. Aku seorang sahaja di perkarangan perpustakaan duduk di tempat duduk hadapan pintu sambil melihat semut di lantai . Pijak Pijak! Maaf. Mood pagi ini kurang enak. Belakang aku sakit dan perit sangat gara gara aku banyak duduk tidak bersandar dan bermotorsikal setiap hari. Aduh.. Aku sudah berjumpa doktor. Dia menasihati aku supaya mandi dengan air panas supaya sendi sendi aku rilex.

Pintu sudah buka, aku terus ke bilik air setting rambut. Dengan penuh harapan aku menunggu sms dari dia. Mungkin dia masih tidur.Sarapan pagi aku makan koey teow goreng dengan teh tarik.

“Kenapa dengan ko nie?”, tanya teman.

“Entah.. belakang aku sakit sakit lah.. Angin ke?..” Jawab aku dengan nada yang murung

Kenapa ya?….

Kami bertiga masuk ke ke Jabatan berjumpa dengan Pustakawan yang bertugas di bahagian penerimaan hadiah. Cara untuk mengkatalog material hadiah berbeza kerana tidak melibatkan DO* or FO* process. Tak banyak penerangan yang dibacarakan kerana process dia sedikit sahaja tetapi kene berhati hati dengan cara mengkatalog sumbernya.Muda sungguh pustakawan single nie. Kecil molek. hehe

Kami berehat untuk setengah jam then bertemu di bilik praktikal untuk berjumpa dengan pustakawan seterusnya yang juga single berkaca mata. hehe Dia memberi penerangan dan cara untuk membuat Original Cataloging. Original Cataloging ni terms yang mudah hendak terang adalah mengkatalog buku dari mula sehingga lengkap. Banyak steps dan mengelirukan. End of the day aku hanya mampu mengkatalog sebanyak 17buku sahaja.

Meredah hujan ketika pulang..

Leave a Reply

