Siapa aku..

assalamualaikum kawan kawan..

ari nie, aku rase fikiran aku bercelaru.. both positif n negative dok menari nari di dalam kepala otak aku.. apa la yg aku fikirkan nie.. entah la wahai EN MOHD TAUFIQ GHAZALI.. aku banyak berubah.. mostly bile setelah aku berjumpe dengan si dia.. tak perlukan aku rungkaikan sape dia.. yg penting dia adalah seseorg yg aku anggap sebagai a part of me.. dia muncul secara tidak sengaja dihadapanku dengan seribu satu persoalan dan jawapan.. aku bersyukur kepada ALLAH SWT kerana mempertemukan aku ngan dia.. dia banyak menolong aku ketika aku teramat memerlukan seseorang utk ku dampingi.. kini, aku percaya dan yakin bahawa aku sayangkan dia sebagaimana aku sayangkan diri aku sendri..

dulu, mungkin aku seorg yg tiada punyai pendirian yg tetap.. aku seorang yg selfish and banyak murung di dalam pikiran aku sendri.. Ibadatku kepada ALLAH sememangnya terabai.. hidupku ketika itu bagaikan ayam berlari dihambat pabila dikejar.. pelbagai masalah dan musibah menimpa aku tanpa aku sedar apa sebenarnya tujuan aku hidup di dunia..YA ALLAH.. sesungguhnya hambamu nie telah lupe akan diKau.. YA ALLAH..

kini, perlahan lahan aku mendekatkan diri dengan YG ESA dengan melakukan suruhanNYA.. aku manusia yang hina.. dan tidak sempurna.. tapi.. aku bersyukur kerana dalam usia yg muda ini aku dapat melihat masa silam aku penuh dengan DOSA DOSA.. dan mungkin punyai masa lagi utk aku berubah atau sebaliknya kerana hidup matiku hanya di tangan ALLAH..

Setiap hari aku memohon doa kepada ILAHI supaya mengampunkan dosa dosa ku.. dosa kedua ibu bapaku.. kakak ku.. keluarga ku.. kepada dia dan keluarganya dan seluruh umat Islam di pelusuk dunia .. hindarilah kami dari segala musibah YA ALLAH..

today, aku berani katakan yg aku bukan lagi TAUFIQ yg dahulu..aku lebih jujur kepada diri sendri..

I have touched the highest point of all my greatness,
And from that full meridian of my glory
I haste now to my setting. I shall fall
Like a bright exhalation in the evening,
And no man see me more.


arghhhhhhhh

7 Responses to “Siapa aku..”

  1. JoJo MiyAzaKY Says:

    hmm…
    kadang2 kita lari dr landasan..dan itu x bermakna kita akan terus jauh lari dari landasan yg sebenar…
    Hopefully Alah S.W.T mengampunkan segala dosa2 kita dan melindungi kita drpada azab dunia dn akhirat…
    Skrg pun Jojo rasa jojo byk berubah…
    I’ve learn from mistake..
    Mistake????hmm…
    Hopefully Ben pun akan trus berada diatas landasan yg benar…wpun kita mungkin masih ada kekurangn..
    have a nice day!!!🙂

  2. alhmdllah…klu la lg ramai ank muda kiter sedar kan bgs..semoga sedar apa yg halal dan apa yg haram..boleh bezakan antara boleh dengan yg tidak boleh..
    1perkara yg mngecewakan adlh aurat bg pmpn…

  3. alhamdulillah…
    nk berubah gak le…
    ak da jd jahat yg amat..
    kuang2…

  4. thafiexq Says:

    afdsmkad> jangan jahat sangat .. hidup kene seimbang.. hehe

  5. You Got Tha Point.

  6. 🙂

  7. Bagus dah ada teman semuga berkekalan perhubungan itu dan bolih kawim hehehe

Leave a Reply

